FAQ

Onderstaand vindt u antwoord op de meest gestelden vragen. Mocht uw vraag er niet bij staan, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice:

 

STEL HIER UW VRAAG

 

klantenservice@purdey.nl                           Purdey B.V.                             
Tel. +31 (0)73-543 14 88                          Postbus 199

                                                                      5480 AD Schijndel

Openingstijden:

ma- vrij 08.00 - 22.00 uur 

za- zo 09.00 - 18.00 uur

 

  • RETOUREN EN RUILEN

    • Kan ik mijn bestelling retourneren

      Ja, dat is mogelijk. Indien u binnen de zichttermijn van 14 dagen, ingaande de dag na ontvangst van de bestelling, besluit af te zien van de bestelling kan u deze retourneren. Dit is alleen mogelijk met ongedragen artikelen, voorzien van het originele aangehechte prijskaartje. Ook actie-artikelen en artikelen uit de Sale kunt u binnen de zichttermijn retourneren. U kunt de bestelling ook retourneren in één van onze winkels. Bekijk hier de vestigingen.

      Hoe u een artikel retourneert
      U kunt uw artikel retourneren in één van onze 22 Purdey winkels. Wij verzoeken u het bijgevoegde retourformulier in te vullen en deze samen met uw bestelbevestiging/factuur mee te nemen naar een winkel. 
Op www.purdey.nl kunt u het voor u dichtstbijzijnde Purdey filiaal vinden.

      U kunt uw online bestelling ook retour zenden per post, dit is niet mogelijk met artikelen die in de winkel zijn gekocht. U kunt hiervoor binnen Nederland gebruik maken van ons gratis antwoordnummer. Na ontvangst van uw retour wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij verzoeken u hiervoor het bijgevoegde retourformulier in te vullen en samen met het artikel met het originele aangehechte prijskaartje en uw ontvangen retourformulier, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele doos te sturen naar:

      Purdey
      Antwoordnummer 3025
      5480 ZX Schijndel


      Frankeren is niet nodig.
      Vraagt u op het postkantoor altijd om een verzendbevestiging.

      NB! Zorgt u ervoor dat de artikelen goed verpakt worden verzonden en dat u een bewijs van verzending ontvangt bij het postkantoor. Met dit bewijs is de zending te traceren. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vermiste zendingen die aan ons zijn gericht.

    • Kunnen artikelen worden geruild

      U kunt een artikel omruilen voor een andere maat, kleur of desgewenst een ander artikel. Ruilen is mogelijk in één van de 22 Purdey winkels. Wij verzoeken u het bijgevoegde retourformulier in te vullen en deze samen met uw bestelbevestiging/factuur mee te nemen naar een winkel. Het is niet mogelijk om via de webshop een artikel om te ruilen. Wanneer u een artikel wilt ruilen, moet u het gewenste product opnieuw bestellen en het product wat niet naar tevredenheid is of niet past via onze normale retourprocedure terugsturen. Tijdens de Purdey Privilegedagen raden wij u aan om een artikel zo snel mogelijk te ruilen in een van onze Purdey winkels, dit in verband met de beperkte voorraad van deze artikelen.

    • Krijg ik bericht bij ontvangst van een retour

      Wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u hiervan een creditfactuur via e-mail.

  • LEVERING

    • Wat is de verzendbijdrage

      U kunt uw bestelling thuis laten bezorgen door PostNL of zelf afhalen bij een Purdey winkel naar keuze. Wanneer u kiest voor bezorging via PostNL, wordt uw bestelling gemiddeld binnen een tot zeven werkdagen thuisbezorgd. Als u er voor heeft gekozen uw bestelling zelf af te halen bij een Purdey winkel, dan ontvangt u telefonisch bericht zodra uw bestelling is aangekomen in het betreffende Purdey filiaal. Dit duurt maximaal acht werkdagen. Bezorgkosten: Bezorging via PostNL: €4,95 per bestelling. Ophalen in Purdey winkel naar keuze: gratis. Tijdens de Privilege dagen is het helaas niet mogelijk om uw online bestelling af te halen in een Purdey winkel. Purdey levert online bestellingen op dit moment in België, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk en Verenigd Koninkrijk. Purdey levert niet naar postbussen.

    • Wat is de levertijd van mijn bestelling

      Bij ieder artikel wordt per maat aangegeven wat de levertijd is van dit artikel. Wij onderscheiden hierbij twee verschillende levertijden: Levertijd 1-3 werkdagen: zijn alle maten van uw bestelling direct leverbaar, dan betekent dit dat wij uw bestelling tijdens de feestdagen binnen 1-3 werkdagen opsturen. Uw bestelling wordt vervolgens door PostNL binnen 2 werkdagen toegestuurd. Levertijd 3 tot 7 werkdagen: is de levertijd van een of meerdere maten van uw bestelling 3 tot 7 werkdagen, dan is het artikel niet meer in ons centraal magazijn beschikbaar. Wij gaan het door u bestelde artikel vervolgens in een van onze winkels opvragen en het zo snel mogelijk naar u toesturen. Dit duurt enkel dagen, wij vragen u begrip hiervoor. Uw bestelling wordt vervolgens door PostNL binnen 2 werkdagen toegestuurd. Wanneer uw bestelling wordt verstuurd, ontvangt u hiervan een verzendbevestiging met een Post NL track en trace code. U kunt vervolgens via Post NL track en trace bekijken wat de status van uw bestelling is.

    • Kan ik de status van mijn zending volgen

      Wanneer uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u hiervan een verzendbevestiging per e-mail. In deze verzendbevestiging vindt u ook een PostNL tracking-nummer. Met dit tracking-nummer kunt u de meest actuele status van uw bestelling bekijken. Klik hier voor de postNL site.

    • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen

      Dit is mogelijk. Kies in uw winkelwagen bij stap 3. ‘Bezorgen’ voor de optie 'ander afleveradres'. U vult nu het juiste afleveradres in. Dit kan bijvoorbeeld het bedrijf zijn waar u werkzaam bent, of het adres van uw buren, familie, of vrienden.

    • Kan ik een bestelling in de winkel afhalen

      U kunt een bestelling laten afleveren in één van onze Purdey winkels. Omdat de bestelde artikelen soms vanuit een ander filiaal moet komen, kan de levertijd maximaal 8 dagen zijn. U wordt gebeld als uw bestelling in de winkel is. Tijdens de Purdey Privilege Dagen is het helaas niet mogelijk om uw bestelling te laten afleveren in één van onze Purdey winkels.

    • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd

      De pakketten worden verzonden via PostNL. Een pakket wordt twee keer bij u aangeboden en zal daarna naar een PostNL postkantoor / servicepoint bij u in de buurt worden gebracht, uw postbezorger zal u daarvan middels een briefje op de hoogte stellen. Als u niet vaak thuis bent, laat uw bestelling dan op uw werk, bij uw buren, bij familie of kennissen afleveren. Wanneer u er voor heeft gekozen om uw bestelling op te halen in een Purdey winkel naar keuze, nemen wij telefonisch contact met u op wanneer de bestelling binnen is.

  • BESTELLEN

    • Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau

      Wilt u uw bestelling graag nog specialer maken? We zorgen graag voor een feestelijke verpakking! Voor €2,95 ontvangt óf verstuurt u uw bestelling in een luxe Purdey cadeaubox, voorzien van mooi Purdey vloeipapier en donkerblauw lint. Hoe u verpakking kunt bestellen U kunt het cadeau rechtstreeks bij de gelukkige ontvanger zelf laten bezorgen, of gewoon bij u thuis of in de winkel. Klik op ‘Luxe cadeauverpakking’ bij Stap 1 in het bestelproces en de cadeauverpakking wordt automatisch toegevoegd aan uw bestelling. U kunt bij Stap 3 het verzendadres aanpassen. Meerdere artikelen apart laten inpakken Bestelt u meerdere artikelen, waarvan u slechts een selectie wilt laten inpakken, neem dan na het plaatsen van uw bestelling contact op met onze klantenservice. Houd uw ordernummer bij de hand en geef door welke artikelnummers u graag in een cadeaubox wilt ontvangen. Ons assortiment bestaat uit verschillende maten verpakkingen; we kiezen de maat die het best past bij uw cadeau(s). Sommige artikelen, zoals lange blazers, tassen en schoenen, zijn helaas te groot om te worden ingepakt.

    • Hoe kan ik een artikel zoeken op de website

      U kunt een artikel in de webshop selecteren door de gewenste productcategorie aan te klikken, vervolgens kunt u in deze categorie verder selecteren op prijs, kleur en maat. Ook kunt u rechtsboven in de zoekmachine een trefwoord intoetsen.

    • Ik kan een artikel, kleur of maat niet vinden. Is dit artikel nog te bestellen

      Wanneer u een artikel, kleur of maat niet kunt vinden op onze site, is dit artikel niet meer leverbaar via de webshop.Wellicht is het artikel nog wel te verkrijgen in één van onze filialen, wanneer u een e-mail stuurt met daarin een duidelijke omschrijving naar klantenservice@purdey.nl, dan kan onze klantenservice dit voor u uitzoeken.

    • Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren

      Als de bestelling is afgerond en betaald, is het niet meer mogelijk deze te annuleren. Zodra u de bestelling binnenkrijgt, kunt u deze via het retourformulier terugsturen. U ontvangt binnen 10 werkdagen uw aankoopbedrag retour.

  • BETALEN

    • Hoe kan ik mijn bestelling betalen

      U kunt uw bestelling betalen via Ideal (internetbankieren) binnen de vertrouwde omgeving van uw eigen bank. De volgende banken zijn aangesloten bij Ideal: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Ook kunt u met creditcard (Visa en Master Card) en Fashioncheque betalen.

    • Ik heb een vouchercode, waar kan ik deze invullen

      Als u een vouchercode heeft, kunt u deze tijdens het bestelproces in vullen bij stap 1. ‘Winkelwagen’.

    • Foutmelding bij betalen

      Krijgt u een foutmelding bij het betalen, controleer dan altijd eerst of alle gegevens juist zijn ingevuld. Lukt het dan nog niet om te betalen, neem dan per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice. Klik hier voor de contactgegevens.

    • Kan ik een cadeaubon inwisselen in de webshop

      Momenteel is het nog niet mogelijk een cadeaubon in te wisselen in de webshop.

  • SHOPPEN EN SPAREN MET PURDEY PRIVILEGECARD

    • Vind uw spaartegoed terug op uw Persoonlijke pagina

      Waar kan ik mijn gespaarde Purdey-punten terugvinden U kunt uw gespaarde punten terugvinden op uw persoonlijke pagina. Wanneer u bent ingelogd vindt u het aantal gespaarde punten onder het kopje ‘Privilege Card gegevens’ bij ‘Gespaarde punten’. Heb ik al een persoonlijke pagina? Als u nog geen bestellingen via de Purdey webshop heeft geplaatst, heeft u waarschijnlijk nog geen persoonlijke pagina. Om uw Purdey-punten en spaartegoed te bekijken kunt u hier een persoonlijke pagina aanmaken. Houd u hierbij uw nieuwe Privilege Cart bij de hand. Het nieuwe Privilege Card nummer dient u hier in te geven bij 'Ja ik heb een Privilege Card'. Wanneer u bestellingen via de Purdey webshop heeft geplaatst heeft u een persoonlijke pagina. U kunt dan hier inloggen om uw Purdey-punten en spaartegoed te bekijken. Hoe kan ik inloggen op mijn persoonlijke pagina U kunt inloggen op uw persoonlijke pagina met uw e-mailadres en wachtwoord. Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven via de link ‘Wachtwoord vergeten’. Wanneer u nog niet bent geregistreerd kunt u niet inloggen. U dient zich eerst hier te registeren voor u uw spaartegoed kunt bekijken.

    • Informatie over Purdey spaartegoed voucher

      Hoe ontvang ik mijn Purdey Spaartegoed Voucher U ontvangt uw Purdey Spaartegoed Voucher automatisch op het door u opgegeven e-mailadres na het bereiken van een spaartegoed van 25 Purdey-punten. Hoe snel ontvang ik mijn Purdey Spaartegoed Voucher U ontvangt uw Purdey Spaartegoed Voucher op de eerstvolgende maandag na het bereiken van een spaartegoed van 25 Purdey-punten. Wat kan ik doen met de Purdey Spaartegoed Voucher U kunt de Purdey Spaartegoed Voucher uitprinten en meenemen naar de Purdey winkel. Met deze voucher krijgt u 25 euro korting op uw volgende aankoop in de Purdey winkel. De Purdey Spaartegoed Voucher is helaas niet inwisselbaar bij een aankoop in de Purdey webshop. Mijn e-mailadres is niet bekend, hoe ontvang ik dan mijn Spaartegoed Voucher U ontvangt uw Spaartegoed Voucher per e-mail. Het is daarom noodzakelijk dat uw e-mailadres bij ons bekend is. Wanneer uw e-mailadres nog niet bekend is raden wij u aan om dit tijdens de Stempelkaart Wisselweken door te geven in de winkel. U kunt uw e-mailadres eventueel ook per e-mail doorgeven aan de Purdey klantenservice via klantenservice@purdey.nl of telefonisch via 073-5431488. Waar kan ik de Purdey Spaartegoed Voucher inwisselen U kunt uw Purdey Spaartegoed Voucher inwisselen in alle Purdey winkels. Het is helaas niet mogelijk om de Purdey Spaartegoed Voucher in te wisselen in de Purdey webshop. Hoe lang is mijn Purdey Spaartegoed Voucher geldig Uw Purdey Spaartegoed Voucher is geldig tot 1 jaar na datum van ontvangt van de e-mail. Deze datum staat ook duidelijk aangeven op de Voucher die u kunt printen. Ontvang ik ook korting als ik mijn Purdey Spaartegoed Voucher niet meeneem Om uw Persoonlijke Purdey Spaartegoed Voucher in te wisselen voor korting dient u altijd uw geprinte Voucher en uw Purdey Privilege Card mee te nemen. Wat gebeurt er als ik mijn Purdey Spaartegoed Voucher vergeet in te wisselen Vlak voordat uw Purdey Spaartegoed Voucher verloopt, ontvangt u nog een reminder per e-mail. Wanneer u de Purdey Spaartegoed Voucher na een jaar niet heeft ingewisseld is deze helaas niet meer geldig.

    • Hoe ontvang ik mijn Purdey-punten

      Uw Purdey-punten worden bijgeschreven door het tonen van uw Purdey Privilege Card bij uw aankopen. U kunt ook uw postcode en huisnummer doorgeven, waarop wij bij de kassa uw Purdey-punten kunnen bijschrijven op uw Purdey Privilege Card-account. Als u met dezelfde gegevens online een bestelling doet, worden ook dan punten bijgeschreven. U ontvangt ook Purdey-punten tijdens acties, zoals de Privilege actie, Pre-Sale en Sale.

    • Wat gebeurt er met mijn Purdey-punten bij eventuele retouren

      Wanneer u één of meerdere items retourneert worden de bij deze aankoop behorende Purdey-punten automatisch afgeschreven van uw digitale Purdey Privilege Card-account.

    • Ik ben mijn Purdey Privilege Card kwijt

      Wanneer u naar de winkel gaat en uw naam en adresgegevens doorgeeft, kunnen wij u gegevens opzoeken in het systeem, u ontvangt dan ook direct een nieuwe Purdey Privilege Card.

    • Hoe ontvang ik een nieuwe Purdey Privilege Card

      Wanneer u uw oude Purdey Privilege Card inwisselt in de winkel ontvangt u direct een nieuwe Purdey Privilege Card.

  • GARANTIE EN KLACHTEN

    • Wat is de garantietermijn op een artikel

      De garantie op een artikel is één jaar.

    • Ruilen of klachten? U kunt terecht in ieder Purdey filiaal

      Purdey heeft winkels verspreid over heel Nederland. Indien u een probleem heeft met de bij Purdey gekochte artikelen, mag u daarmee altijd naar één van onze winkels naar keuze teruggaan. Neemt u het artikel mee samen met uw kassabon.

    • Ik heb een klacht over een artikel dat in de winkel is gekocht

      Heeft u een klacht over een artikel dat u gekocht heeft in één van onze winkels, dan verzoeken wij u vriendelijk om met het artikel en de kassabon terug te gaan naar één van onze Purdey winkels.

    • Hoe stuur ik artikelen met een klacht terug

      Eerst dient u uw klacht in via klantenservice@purdey.nl. Indien uw klacht gegrond is kunt u het artikel via het antwoordnummer retourneren. Vermeld u hierbij duidelijk dat het een klacht betreft

    • Een klacht over een product

      Als u een klacht heeft raden wij u aan om met het artikel en de kassabon/ factuur naar één van onze Purdey winkels te gaan, ter plekke kan een professioneel team direct uw klacht beoordelen en naar een geschikte oplossing zoeken. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via klantenservice@purdey.nl. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is en voeg (indien mogelijk) een foto toe van het (beschadigde) artikel. U krijgt een geautomatiseerde ontvangstbevestiging en binnen 7 dagen een antwoord van één van onze medewerkers via e-mail of per telefoon.

  • INTERNATIONAL DELIVERY

    • How to return an item outside the Netherlands

      From receipt, you have 14 days to decide if you want to return any item (this include all sale items) within your order. Just fill out the returns form enclosed with your order. Outside the Netherlands you are required to return unwanted orders at your own cost. You can send the item(s) including the returns form, in the original box, to this address: Purdey Huygenseweg 36 5482 TG Schijndel The Netherlands Please note it is very important that when you return an item, we know the order number it relates to. It can take up to 7 days for us to receive your return, depending on which postal service you use. However once we receive the parcel, we will inspect the goods and refund the money within 7 working days.

    • Has my order been shipped out yet

      As soon as your order is dispatched from our warehouse, you will be sent an email to confirm that it's on its way.

    • We ship international, check your country

      In order to please our customers abroad we have recently introduced delivery into Western Europe. You can now order your favourite Purdey item if you are an living in one of the following countries: Austria, Belgium, France, Germany, Luxembourg, Switzerland, United Kingdom.